Vi skrämmer Sverige

Bygdegården och dess omgivning är den perfekta platsen för Halloweenfirande av olika slag! Vi uppmärksammar dessa aktiviteter lite extra och lyfter bygdegårdarnas verksamhet under rubriken ”Vi skrämmer Sverige!”.

Många bygdegårdar arrangerar tema-aktiviteter i samband med Halloween. För en del har arrangemanget utvecklats till en tradition som samlar hela bygden. Oavsett om föreningen är en van ”Halloween-arrangör” eller vill testa något nytt kan ni haka på ”Vi skrämmer Sverige!” och arrangera en aktivitet under höstlovet. På Halloween kan alla kan vara delaktiga efter sina förutsättningar – ett bra tillfälle att locka nya målgrupper och nya funktionärer till bygdegården.

Alla föreningar är välkomna att använda ”Vi skrämmer Sverige” i samband med Halloween-aktiviteter. Tillsammans visar vi att bygdegårdarna samlar Sverige i många olika sammanhang!

Sök bidrag

Det kommer en ny chans att söka aktivitetscheck hösten 2024.

Fotogallerier

Klicka på bilderna för att bläddra och se dem i större format.

Klicka på bilderna för att bläddra och se dem i större format.

Skrämselgalleri

Inspiration från tidigare år. Klicka på bilderna för att bläddra och se dem i större format.

Gemensam logga

Högerklicka på bilden och välj spara som för att ladda ner loggan:

Hashtag

Lägg till #viskrämmersverige vid marknadsföring i sociala medier och följ den för inspiration från andra bygdegårdar.

Aktivitetstips

Halloweendisco, spökvandring, pumpa-pyssel och skräckfilmsvisning, listan på roliga aktiviteter kan göras lång! Målgruppen kan variera från barn och familjer till ungdomar eller äldre och arrangemanget kan rikta sig till några få eller nå hundratals besökare. Här har vi samlat några aktiviteter som passar extra bra i bygdegården. Arrangera gärna tillsammans med barn och unga och låt kreativiteten flöda!

För mer information kontakta

Verksamhetsutvecklare film, samt kontaktperson i ungdomsfrågor

Niklas Fischer

niklas.fischer@bygdegardarna.se