Konstdeposition

Att ha konst i samlingslokalen gör att ytterligare en dimension erbjuds besökaren. En konstdeposition är en medlemsförmån som är möjlig för alla föreningar ansluta till riksförbundet.

Riksförbundet erhåller ett statligt anslag för att köpa in konst av yrkesverksamma konstnärer. Konst som köps in på våra Konst åt alla-utställningar. Konst som sedan deponeras/lånas ut till föreningar som är medlemmar i BR. Att låna konst är utan kostnad. Det är bara när/om ni vill skicka tillbaka konsten som returfrakten kostar.

Bland konstverken riksförbundet äger finns flera tekniker representerade, till exempel olja, akvarell, skulpturer, foto och textil.

Om er förening är intresserad av en konstdeposition, av ett eller flera verk – ta en massa bilder på er lokal, fyll i blanketten som finns här nedan och skicka in till kansliet. Hör gärna av er om ni vill prata eller har frågor om konst.

Verksamhetsutvecklare konst och kultur

Stefan Löfgren