Verksamhet

Bygdegårdarna är mötesplatser för alla åldrar utifrån medlemmarnas och närsamhällets intressen och önskemål. En plats för föreningsliv, utbildning, kulturevenemang, festligheter och högtider.

Firanden såsom Valborg, nationaldag, midsommar och julfiranden av olika slag kombineras med motorträffar, utomhusbio och filmvisningar, konserter, konstutställningar, loppisar, auktioner och marknader, soppluncher, bingo med mera.

Under Halloween skrämmer våra bygdegårdar framförallt barn och unga i hela landet – Vi skrämmer Sverige!

Två tredjedelar av den föreningsverksamhet som genomförs i bygdegårdarna sker av andra lokala föreningar såsom byalag, jaktlag, idrottsföreningar, ungdoms- och pensionärsföreningar.

Bygdegårdsbröllop, barnkalas, studentfiranden och högtidsdagar firas i bygdegården.

Verksamhetsutvecklare konst och kultur

Stefan Löfgren

stefan.lofgren@bygdegardarna.se

Verksamhetsutvecklare film, samt kontaktperson i ungdomsfrågor