Konst åt alla

Konst åt alla är folkrörelsesatsningen som skapat konstutställningar i hela landet sedan 1977. Satsningen tar konsten dit där människor bor.

Konst åt alla är ett samarbete mellan Bygdegårdarnas Riksförbund, Riksorganisationen Folkets Hus och Parker och Riksföreningen Våra Gårdar. Genom ett statligt anslag via Kulturrådet arrangeras inköpsutställningar där organisationerna köper in samtida konst av yrkesverksamma konstnärer.

Konst åt alla-utställningarna hålls i en bygdegård, folkets hus eller en ordenslokal och yrkesverksamma konstnärer från regionen bjuds in att medverka. All konst som ställs ut är till salu, så förutom att riksorganisationen köper in konst kan besökarna köpa konstverk.

Den konst som köps in av riksorganisationerna deponeras till medlemsföreningarna. Det kan du läsa om här: Konstdeposition

Läs mer om Konst åt alla: www.konståtalla.nu

Gilla och följ verksamheten på sociala medier: www.facebook.com/konstatalla/ och www.instagram.com/konstatalla/

Verksamhetsutvecklare konst och kultur