Ungdom

Bygdegårdar är en mötesplats för barn och unga. Verksamheter såsom fritidsgårdar, LAN, EPA-träffar, pyssel, teater, spel, idrott och mycket mer finns på bygdegårdar runt om i landet. Ungdomsföreningar har verksamhet i bygdegårdar och arrangerar läger och övernattningar. Barnkalas, studentfiranden och högtidsdagar firas i bygdegården.

Under höstlovet arrangeras Vi skrämmer Sverige med spökvandringar, discon, skräckfilmsvisningar, pumpapyssel och annat halloweeninspirerat av, för och med barn och unga.

Vi arbetar för att fler unga ska ta plats i organisationen på alla nivåer – förening, distrikt och förbund.

Den stora spökvandringen som lockar många besökare till Ransta Nästa bygdegård. Foto: Ransta Nästa bygdegårdsförening

Verksamhetsutvecklare film, samt kontaktperson i ungdomsfrågor

Niklas Fischer

niklas.fischer@bygdegardarna.se