Juridisk rådgivning

Förbundskansliet och distrikten stöttar och hjälper föreningarna gällande föreningsfrågor. I de fall kansliet och distrikten inte kan lösa frågan kan föreningen efter rekommendation från förbundskansliet få stöd från Fyrklövern ekonomi och juridik AB som förbundet har ett avtal med.

Fyrklövern ekonomi och juridik erbjuder stöd i styrelse-, förening-, fastighets- och skattejuridik samt komplicerade ekonomiska frågor. Konsultationstimme och eventuell fördjupad rådgivning betalas av föreningen till Fyrklövern ekonomi och juridik, som fakturerar föreningen. Jurist Mikael Fligman vid Fyrklövern ekonomi och juridik har sin grund inom LRF-rörelsen och god förståelse för bygdegårdarnas förutsättningar.

Verksamhetsutvecklare fastighet och försäkring

Ulph Lundgren