Högsta utmärkelsen

Förbundets högsta utmärkelse tilldelas i år Kenneth Nilshem, Arbrå, Karin Fälldin, Bandhagen, och Lars Nilsson, Gryt för stort engagemang i bygdegårdsrörelsen.

Så här säger mottagarna om utmärkelsen:

– Det är ju otroligt. Jag blir glad. Det är första känslan. Glad och lycklig över att andra tycker att det jag har gjort har betytt någonting, säger Kenneth Nilshem.

– Det är helt fantastiskt. Bygdegårdsrörelsen är på ett så lokalt sätt helt avgörande för ett bra samhälle. Är det någon organisation där jag skulle bli särskilt glad över att få högsta utmärkelsen är det bygdegårdsrörelsen som gör så mycket i lokalsamhället över allt på så många platser, säger Karin Fälldin.

– Det känns oerhört hedrande och var inte något jag väntat mig. Jag har haft förmånen att få vara ledare för två fantastiska gäng, ett i distriktet och ett i föreningen, som gjort många bra saker som medlemmarna har fått vara mottagare av. Målet har ju varit att underlätta arbetet för dem, säger Lars Nilsson.

Kenneth Nilshem, Arbrå, Karin Fälldin, Bandhagen, och Lars Nilsson, Gryt, tilldelas förbundets högsta utmärkelse 2024. Foto: Niklas Fischer