Oktober 2019

Nyhetsbrev

September 2019
Utlysning av pengar till ungdoms- och integrationsverksamhet
Gävleborgs bygdegårdsdistrikt vill att nya generationer och nya grupper av människor kommer i kontakt med bygdegården och förstår hur de kan och får använda den för att utveckla sig själva, sin verksamhet och lokalsamhället. Därför avsätter distriktet 50 000 kr som bygdegårdsföreningarna kan söka för nyskapande verksamhet med ett ungdoms- och/eller integrationsperspektiv.

Utlysningavpengar2019

Nätverksträffar v 45
Under vecka 45 kommer Ni att inbjudas till nätverksträffar. På dessa träffar kommer Ni dels att få aktuell information och dels få möjligheten att träffa kamrater från andra bygdegårdsföreningar och ta del av deras erfarenheter.
4/11 Hudiksvall och Nordanstig.
5/11 Bollnäs och Ovanåker
6/11 Ljusdal
7/11 Söderhamn och Gästrikland.
Platser, tider och ytterligare information kommer senare.

Årets bygdegård
I likhet med förbundet har Gävleborgsdistriktet beslutat att uppmärksamma och utse en årets bygdegård i distriktet. Första tillfället blir i samband med distriktsstämman 2020-04-04.

ansokan-nominering-till-arets-bygdegardsforeningiGvleborg

BR Gävleborg 60 år
Nästa år fyller distriktet 60 vilket vi avser att uppmärksamma. Jubileumsgeneral är Ingemar Sandehult. Har du något minne du vill dela med dig så kontakta honom via epost