Vad som hänt under 2018

Vi har haft ett flertal styrelsemöten och även ett antal arbetsmöten förlagda till bygdegården. I Februari hade vi besök av en lokal revy med bl.a Maria Pilar Stensson i rollbesättningen.

Jobbet med att förbättra vår bygdegård fortsatte under 2018. Yngve Nilsson hjälpte oss att byta alla ytterbrädor som var i behov av att bytas ut. Styrelsemedlemmar hjälpte sedan till med att måla om Bygdegården. Vi vill här passa på att tack Otto Eriksson för att vi fick låna ”skyliften”, guld värt ! Källardörrarna som blivit förstörda vid ett tidigare inbrottsförsök byttes ut. Fönstren mot söder blev fodrade på insidan.

Under våren hade vi besök av TTELA som skrev en väldigt trevlig artikel om Västerlanda Bygdegård. Vi har hyrt ut till födelsedagsfester, bröllop och privata kalas och till föreningsmöte av olika slag.

Yogan har kört vidare på tisdagar dagtid och kvällstid. Vi Unga har haft ungdomsdans i gång i veckan och på torsdagar har man även haft ”torsdagskafé”. Luciafirandet har blivit en trevlig tillställning inför julen, både för barn och vuxna. Vi har haft vår återkommande julmarknad, med utställare från bygden, och som vanligtvar det fullt med folk och väldigt trevligt.