Vad vi gjort under 2015

2015 blev ett år likt så många andra. Det gäller att underhålla det som vi har. Vi har målat om samtliga fönster i sal och kafeteria både ut och invändigt. Bytte även ut de två fönstren på södergaveln.

Toastolarna på handikapp och damtoaletten har bytts ut, vill passa på att speciellt tacka Otto Eriksson för toaletten han skänkte. En ny hydropress har också införskaffats.

Vi hade liksom föregående år en väldigt uppskattad Quizztävling. Denna gång hade vi Västerlandas egen sångfågel Jeanette Pettersson som trubadur och tävlingsledare. Quizzen kommer vi att försöka få som en återkommande tradition.

Vi har haft ett flertal styrelsemöten och även ett antal arbetsmöten förlagda till bygdegården.

Uthyrningen fortsätter vara på en tämligen hög nivå. Glädjande att det är så många som uppskattar att förlägga både barnkalas, jämna födelsedagar, bröllop och minnesstunder i vår bygdegård.

Vi har likt förra året Yoga på tisdagar, en grupp på dagtid och en annan grupp på kvällen.

Vi Unga har tagit upp Luciafirandet igen, vilket var väldigt uppskattat, det kom massor av folk.

Årsmötesförhandlingar har av olika föreningar hållits i bygdegården. Bredbandsföreningen håller alla sina möten här.

Vi har också haft vår återkommande julmarknad, och som vanligt var det fullt med folk och väldigt trevligt.