Sommarkväll i Ingelsbo

2017-07-21 19:00

Jan Stagenmark, biodlargesäll, surrar och svärmar om bin. Gruppen Vildljus sjunger.

Båtutflykt till Hälsingbo Holme
2017-07-02 12:00

Många båtar lade till vid den för ändamålet byggda marinan. Ingvar Wåxmo hade som vanligt satt ihop en klurig tipspromenad som vållade åtskilligt bryderi. Det blev en lyckad utflykt med trevlig samvaro runt bänkar och ”bord”.

Midsommarfest
2017-06-24 16:00

Majstångsresning, dans och lekar, tidvis regn men trevligt ändå! Här bands kransar och ”rumpa” under sång och gemyt. Vi var sedan många som dansade kring majstången. Därefter serverades kaffe , tävlades och såldes lotter allt enligt traditionen.

Valborgsmässoeld 2017-04-30 19:30

Här samlades några valborgsmässofirare vid kasen i Ingelsbo. Tägt-paret serverade korv och sallad. Vårsånger sjöngs kring den lilla brasan. Den stora brasan tändes när mörkret föll, vid niotiden.

Årsmöte 2017-03-12 10:00

Vid årsmötet i Ingelsbo Bygdegårds- och fritidsförening berättade styrelsen om aktiviteter från föregående år och vad som planeras för i år. Det som står närmast på programmet är valborgsmässoeld, midsommarfest, båtutflykt på Dormen och framför allt årets höjdpunkt, Sommarkväll i Ingelsbo. I år är det Jan Stagenmark, biodlargesäll, som surrar och svärmar om bin. Gruppen Vildljus sjunger.

Susanne Sjöström, som varit ordförande i flera år, avgick och överlämnade ordförandeklubban till Håkan Hermansson. Övriga i styrelsen kvarstår.

Fisketävling vid Hälsingbo Holme 2017-02-19 10:00

I strålande väder med sol och vind, 40 cm is, några plusgrader trots att det var i februari månad, så avhölls den numera traditionella  fisketävlingen vid Hälsingbo holme. Familjen Gruvsjö vann som vanligt, kanske beroende på att de uppsökte ett hemligt abborrgrund. Vi andra fick nöja oss med ett fåtal abborrar och den medhavda massäcken bestående av fika eller korv.

Prisutdelning: Kerstin överlämnar förstapriset till
Roland Gruvsjö: