Det här gjorde vi under 2008:

Fredag 25 juli 2008 kl 19:30
Sommarkväll i Ingelsbo
gästades av Bertil Norman. Hans karriär började med seger i Ingelsboloppet, en lokal skidtävling med prisutdelning i just Ingelsbo bygdegård.

Hans idrottsgren blev emellertid orientering, där vann han ett antal medaljer i mästerskapen i Sverige, Norden och Europa. När de första världsmästerskapen i orientering gick av stapeln i Fiskars i Finland år 1966, blev Sverige världsmästare i stafett med Bertil Norman i laget.

Söndag 20 juli 2008 KL 14:00
Söndagsmässa Svenska kyrkan Hedemora-Garpenberg

Lördag 12 juli 2008 kl 14:00, Utflykt till Ingelsbo brygga. Cirka 40 yngre och äldre samlades vid Ingelsbo brygga för tipspromenad, vattenpistol, bult söker mutter, badmintonhinkar och klädnypor med arbetshandske. Kul var det, även om regn och åska som vanligt förgyllde tillvaron vid våra båtutflykter.

Lördag 21 juni 2008 (Midsommardagen) kl 16:00
Ett 70-tal barn och vuxna kom till midsommarfesten  med traditionell majstångsresning, dans, lekar, servering. Det blev många blommor till stången.

Från SDT saxar vi:

Eldsjälar ordnar festen i Ingelsbo
INGELSBO/GARPENBERG Ingelsbo Bygdegård invigdes 1989 tack vare många eldsjälar och mycket arbete. Sedan dess pågår det aktiviteter i bygdegården året runt. I lördags var det dags för att fira midsommar.
Boende och tillfälliga hyresgäster runt sjön Dormen samlades mitt på dagen för att löva stången och skapa vackra blomsterarrangemang. Spelmannen och dragspelaren Bosse Eriksson fanns på plats och bjöd på somriga toner till arbetet med stången.
Karl-Erik Sjöström, Aileen Andersson, Berit Svenske och Åsa Waernér var några som kämpade med blommor och blader. Karl-Erik Sjöström är ordförande för föreningen och såg nöjd ut med arrangemanget.

Lördag 7 juni 2008 Utflykt till Långshyttan
Jan-Olof  Carlsson guidade vid Rällingsbergs gruva, Brukshotellets park, Mulltimmerhyttan m m

Onsdag 30 april 2008 kl 20.00
Valborgsmässoeld med Korvförsäljning

Söndag 6 jan 2008 kl 16.00 Julgransplundring
Dans kring granen Jultomte Fiskdamm Servering

Julgransplundringen i Ingelsbo bygdegård tillhör traditionerna. Ett 60-talet barn och vuxna samlades enligt gammal god sed för att under andaktsfull tystnad njuta av ett dockspel, dansa ringlekar kring granen och fiska i fiskdammen. En riktig tomte dök upp och delade ut påsar till barnen. Festen avslutades med att granen plundrades och kastades ut under sång och glam.

Lördag 12 april 2008 kl 15.00 Årsmöte
Vid årsmötet  omvaldes alla nyckelpersoner och årets aktiviteter diskuterades.

Bilder från 2008