Information och hemsidor

För oss i distriktet är informationsfrågor viktiga. Vi ska ju försöka bistå våra medlemsföreningar med den information de kan behöva, och det gör vi bl.a. på denna hemsida och genom att regelbundet skicka information via mail till föreningarnas funktionärer.

Minst lika viktigt är hur våra föreningar informerar sina medlemmar. Här kan vi ge stöd och råd.

Att skapa och underhålla sin förenings hemsida är ett viktigt instrument och det finns en gratis mall som riksförbundet tillhandahåller.  Vi har dock inte någon djupare kompetens om hemsidor. Sådant kan man dock få från riksförbundet genom Roger Ståhl som man når på tel 072-2159 061, eller via ett mail till hemsida@bygdegardarna.se

Vår kontaktperson för information och hemsidor, och som också ansvarar för att hålla denna vår hemsida, aktuell är:

Björn Ahlsén
Tel 0720-425286