Fixarlördag 2018

Dagens agenda var fylld med uppdrag. Föreningens ordförande kom med en ”att göra lista”. Måla, städa, kratta bl.a. samt genomgång av bygdegården enligt en punktlista med bl.a. förebyggande brandskyddsarbete eller med andra ord uppdatera husets standard med hjälp av föreningens kommittéer och medlemmar.

Vi som kom, fick välja uppdrag från listan efter egen kunskap och vilja. Några putsade fönster eller oljade in altangolvet med träolja.
Vi som ville ha större plats i (tvättstugan) vårt förråd tog tag i det. Symaskinerna var trimmade för att sy nya dynor till bänkarna med skänkta gamla jeans för återanvändning till årets allsångskvällar, bänkar slipades och lackades under dagen.
När solen lyser på oss, kommer energin farande i rasande fart. Vi fick nästan inte tid att fika!