Äggletning i Ransta 2018

Den årliga traditionen i Ransta, det är äggletning på långfredagen! ”Mulle säger, vi började i liten skala i Svärds backe bakom Mullevi 1963-64”. (Mulle fick namnet Mullevi i 50 årspresent 1987 för sina insatser i föreningslivet i Ransta). Ranstas föreningar står nu gemensamt för detta arrangemang, som i år bjöd på ett strålande väder som lockade drygt 300 deltagare varav 140 var barn.

Start från Mullevi till ”norrängsladan” i skogsbacken där påskkärringen hade mellanlandat och såg till att äggen hittades och fick samtidigt hjälp med att städa i naturen.

Efter vägen en tipspromenad med barn- och vuxenfrågor. Äggen i skogsbacken fick bytas till en påskpåse vid Ransta Nästa Bygdegård i samband med fika och allmänt mingel av ortsbor och hemvändare i solskenet.

Tack för att ni kom, hälsar föreningslivet i Ransta: Gymmix Ransta, PRO Ranstaorten, Ransta IK och Ransta Nästa Bygdegårdsförening.