Verksamhetsberättelse 2014

Det har varit ett intensivt år med en hel del arrangemang och ett stort byggprojekt. Infoblad om årets planerade evenemang gick ut till byborna i början av mars.

Arrangemang under året:

Den 1 mars arrangerade vi ett ”Musikcafé” där hela bygdegården fylldes med drygt 90 förväntansfulla gäster som fick njuta av de legendariska Erik Lihm och Ann-Cathrine Wiklander.

Sista aprilfirande genomfördes traditionsenligt med brasa, fiskdamm, bingo och fika. Många besökare även i år.

Den årliga städdagen genomfördes i slutet av maj med en tapper skara frivilliga städare.

29 juni anordnades ett evenemang där bygdegårdens 60-års jubileum firades. Det serverades kolbullar och en stor kak-buffé. Där fanns också bilder att åskåda från svunna tider. För barnen fanns det ansiktsmålning. Det bjöds också på musikunderhållning med Attmarband och Bitte samt Ingalill och Linn Norberg på fiol.

Matstafett genomfördes för andra gången. Arrangemanget som var sista augusti lockade 16 par (två par fler än i fjol) i olika åldrar från Hamre till Skedvik och det bjöds på goda maträtter och trevligt umgänge och det hela avslutades med gemensam fest med dans och prisutdelning på bygdegården.

Julfest med den traditionella gåvoauktionen arrangerades den 6 december och lockade både unga och gamla till ”Klubben”. Höjdpunkten var luciatåget med barn från byn. Nytt för i år var att det serverades risgrynsgröt och skinkmacka. Arrangemanget är fortfarande föreningens största inkomstkälla.

Projekt/investeringar:

Under sommaren byggdes ett pumphus till vattenpumpen och rör dogs in till köket. Det genomfördes med hjälp av frivilliga från byn och av ekonomiska bidrag som styrelsen sökte.

Medlemmar:

Antalet medlemmar har ökat till 92 st (förra året var det 75 st).

Övrigt:

Hemsidan ( www.harvsbygdegard.se ): Li L’Estrade uppdaterade den till maj månad sedan tog Katarina Fransson Rimtorp över den.

Facebook: Facebookgruppen har ökat till 90 följare som tar del av de inlägg som skrivs. Li L’Estrade ansvarade över facebookgruppen till augusti. Efter det tog Katarina Fransson Rimtorp över.

Lokalen har varit uthyrd en handfull gånger.

Styrelsen har haft sju styrelsemöten under året.

Styrelsen 2014:

1. Anders Söderberg, ordf
  2. Katarina Fransson Rimtorp, sekr
  3. Helene Cardell, kassör
  4. Li L’Estrade, uthyrare (fram till maj månad. Avgick sedan)
  5. Marlene From, uthyrare (från juni månad och framåt)
  6. Kjell Söderberg
  7. Stanley Fryxell
  8. Bengt-Göran Olsson
  9. Mitzie Norlander
  10. Ethel Bergman

Vid pennan: Katarina Fransson Rimtorp.