Invigning av förrådsbyggnaden (aug. 2021)

I onsdags, den 11 augusti, invigdes förrådet med stor pompa och ståt. Inbjudna var våra sponsorer, alla bygdegårdsföreningens medlemmar och andra personer som medverkat i tillkomsten. Föreningens ordförande, Alf Olsson, hälsade välkommen. Tillsammans med styrelseledamoten Jimmy Wilhelmsson utdelade han blommor och diplom/presentkort till dem som bidragit med finansiering eller utfört mycket arbete.

Dagen till ära var hela byggnaden omvirad av blågult band. Uppgiften att klippa bandet gavs till Marcus och Lena Skure. Därefter blev det rundvandring genom förrådet och champagnen bubblade i glasen.

Precis när champagnen var urdrucken började det dessvärre regna, så festen fick i alla hast flyttas inomhus till stora salen. Sara Norström från Petterssons Matservice dukade upp en meny med grillat och alla tillbehör och kaffe med kaka. En trubadur som  nu uppträdde för oss Dingtunabor för första gången, Tobias Sundqvist från Lospånga,  bidrog med välljudande sång till gitarr under kvällen.

Sist på programmet blev det ett lotteri med de vinster som var tänkta till  de p.g.a. vädret inställda utomhusaktiviteterna. Många stannade kvar länge under kvällen – nu när det efter det tråkiga pandemiåret åter blivit möjligt att träffas personligt igen.
/Alf O.

Klicka på en bild och bläddra: