Årsmötet 2024

Ett nytt verksamhetsår har inletts efter årsmötet i måndags (den 5 februari). Mötesordförande var Birgitta Olsson och mötessekreterare Ingvar Nilsson – ordning och reda i förhandlingarna!
Bygdegårdsföreningens ordförande Lars Kallsäby berättade om alla aktiviteter och evenemang som ordnats under året – ett imponerande program! Kommande år ser ut att bli lika intensivt med många arrangemang redan inplanerade. Dingtunaborna har mycket att se fram emot. Vid mötet fick bygdegårdsföreningen ta emot en fana som skänkts av hemvärnet i länet.
Deltagarna bjöds på en hel måltid med härlig gulaschsoppa från Bistro-Box och kaffe med kaka.
Medan maten förtärdes uppstod en diskussionsstund, där det bl.a. kom fram många förslag på sådant medlemmarna vill se i bygdegården.
Nya i styrelsen är Emil Fåglefelt och och Anna Widerberg. En mycket kompetent styrelse att leda verksamheten är på plats.
/Alf O.

Lars K. överräcker blommor till Birgitta O.   T.h. Ingvar N.

Mats Haraldsson överlämnar fana från hemvärnet.
Ny i styrelsen är Emil Fåglefelt.

Diskussionsstund ledd av Monica Stolpe-Nordin.