• Nyheter

Till bygdegårdsföreningar i Skaraborg

Hej bygdegårdsvänner!
I dessa dagar är det mycket som har förändrats i vårt dagliga liv. Närheten till familjen, vänner, föreningslivet m.m. alla fysiska möten som vi inte kan genomföra. Årets distriktsstämma har genomfördes digitalt och så snart protokollet har justerats, kommer det finnas på hemsidan.

I spåren av pandemin kommer föreningarna tappa intäkter, samtidigt har vi kostnader för våra byggnader. I dagsläget kan vi bara spekulera om hur stora förlusterna blir. Vi får göra så gott vi kan och försöka att hålla modet och engagemanget uppe. När detta är över kommer föreningslivet och våra mötesplatser vara än viktigare. Hoppas att vi då kan reparera våra skadorna.

Kulturministern har lovat ett massa miljoner till kulturen. På Förbundets hemsida, under nyheter, finns mera information och även länkar till respektive myndighet. Vad jag förstår kommer ansökningstiden vara nära förestående och under kort tid, om jag förstått det rätt. Så ta del av informationen, om det kan finnas anledning för er förening att ansöka om stöd. Någon gång kommer detta att vara över. Med dessa ord vill jag försöka ingjuta lite hopp och förtröstan till er strävsamma och ansvarskännande bygdegårdsvänner.

Hör av er om ni har frågor eller undrar över något. Det jag inte själv kan svara på hänvisar jag vidare till respektive ansvarsområde.

Någon gång kommer detta att vara över.

Wivi Wiking

2020-04-26 Hej bygdegårdsvänner