Information om kommande

Här kommer kort information till er:
Barngympagruppen har startat upp och det finns ett fåtal platser kvar. Passar barn i åldern 2-5 år. KontaktpersonTim; Tim.lonquist@gmail.com
En trivselkväll är redan inplanerad, 22/9. Inbjudan är bif.
Trivselkvall22sept 23
Boulespelet fortlöper som vanligt, beroende på väder och vind. Kontakta gärna Björn och Birgitta om intresse finns – bjorn.birgitta.jonsson@telia.com
Några av styrelsemedlemmarna har suttit och samlat ihop några av Sylvia Svenssons opublicerade dikter i ett häfte, del 1. Ett fåtal kompendier är uppkopierade och materialet samt kopieringen till detta häfte är sponsrat av några vänliga personer. Det går att köpa för en billig peng. Häftet kommer att finnas att tillgå på evenemang i bygdegården. Tanken är att vi vill se hur stor efterfrågan är och ev. kommer det att ges ut ytterligare en diktsamling, del 2.
Jane F har sammanställt en litteraturlista över all litteratur, som föreningen erhöll av den nu framlidne f d Boaltsbon Arne Lindgren. Passa på att låna/ta en bok när du besöker bygdegården och när du gör det, glöm ej att även stryka boken i ”listan”.
Uppe vid Ryggåsens stuga har arbetsvilliga personer jobbat med målning på husets framsida. Ytterdörren kommer att lagas och sättas upp inom den närmaste tiden (förstördes vid inbrottet). Såklart finns det mycket mer att göra och allt kostar pengar, tid och arbetskraft. En tidsarbetsplan/prioritetslista kommer att upprättas, vi tar lite i taget. Vi är så tacksamma i styrelserna för att det alltid är några arbetsvilliga medlemmar som ställer upp, när det behövs!
Ett datum för Syföreningens auktion med Luciatåg är bokat till den 25/11, så vik gärna undan den lördagen i din almanacka.
Detta får räcka för denna gång. Jag önskar dig en härlig tid i det rådande fina höstvädret!
Ta hand om Dig! Vi ses! 🌷
Vänligen