• Hem

Halloween i Ransta

Halloween med Ransta Nästa bygdegårdsförening är lika med Spökvandring i Ransta. Man väljer själv sagospåret eller det mer läskiga om man fyllt tio år som rekommenderas av arrangören. Oavsett är det nog bra att mamma eller pappa finns nära. Redan 2016 arrangerades den första upplagan med drygt 300 besökare som föreningen med sina ungdomar i Ungdomsstationen som kunde arrangera efter att Stationshuset renoverats. Under åren har arrangemanget växt till idag närmare 1200 köande för att roas eller skrämmas i familjegemenskapen. Vuxna med ungdomar och barn upplever friluftsteater i mörkret tillsammans. Cameleonterna och Praktiska gymnasiet Västerås bidrar tillsammans med ett antal stödjande partners för att göra detta möjligt. Föreningen med Ranstabornas ideella krafter lägger ner ungefär 800 timmar på att genomförandet blev verklighet i år.

Vi gör ett särskilt tack och hyllar våra partners som gjort spökvandringen möjlig genom olika insatser och stöd.

– Leader Nedre Dalälven
– Aros Handelshus
– LaddVaruhuset
– Dannes Bygg & plattsättning
– Harryssons Ljud- & bildinstallation
– Studieförbundet Vuxenskolan
– Sala Kommun
– Tempo Ransta
– Åkrahallen
– Libergs byggställningar
– Nygrens tryckeri
– VL
– Leklust Sala
– Kulturskolan, Sala
– Praktiska gymnasiet

Här följer ett bildcollage av kvällen.