Bli medlem

I Föreningsrådet kan i princip alla föreningar med stark Lidingöanknytning få medlemskap.

Begäran om medlemskap görs enkelt per e-post (lidingoforeningsgard@gmail.com) eller vanlig post till Föreningsrådet i Lidingö, Larsbergstorget 9, 181 39 Lidingö. Skriv varför föreningen bör räknas som en Lidingöförening, och bifoga någon typ av formellt bevis för att det är en förening, såsom årsmötesprotokoll eller verksamhetsberättelse.

Medlemsavgiften är i nuläget 600 kr per år.

Många medlemsföreningar, t.ex. bostadsrättsföreningar och villaägareföreningar, har sina sammanträden här. Möjlighet finns för medlemmar att hyra låsbara skåp för t.ex. föreningens handlingar. Just nu finns ett par skåp att hyra.

Medlemsföreningar får hyra lokaler, och får kopiera papper, betydligt billigare än privatpersoner. Medlemsföreningarna slipper också betala en deposition när de bokar lokal.

Observera att det endast är själva föreningens verksamhet som får medlemsförmånerna, inte enskilda medlemmar i föreningarna som ordnar egna evenemang.