Utrustning i lokalerna

Möbelförrådet ingår då man hyr Bellmanhallen. Finns minst 150 stolar.

10 runda bord som är 1,60 i diameter.

10 rektangulära bord (6 som är 180 x 80 cm, 4 som är 139 x 69 cm). Ett par är lite trasiga, men går i skrivande stund att använda. Vi kan inte garantera att exakt alla kommer finnas kvar.

Man kan hyra mjuka mattor som kan täcka stora delar av golvet i Bellmanhallen. T.ex. bra vid viss idrott. Kostar 400 kr, men det priset är just nu förhandlingsbart.

Ungefärligt innehåll i porslinsskåpen. Hyrs extra för 400 kr. Det exakta antalet saker i skåpen varierar, men det är meningen att det ska finnas minst 100 av:

Stora tallrikar

Knivar

Gafflar

Matskedar

Vinglas

Minst 40 champagneglas

Eftersom saker ibland går sönder eller försvinner kan vi dock inte garantera ett exakt antal just då du hyr.

Kaffepåse går att köpa för 50 kr. Står i skåpet vid kaffebryggarna. Övrigt i skåpet är gratis för dem som hyr köket, såsom kaffefilter och té.

Powerpointkanonen i Bellmanhallens tak, för att visa bild från en dator. Hyrs för 250 kr för privatpersoner och 150 kr för medlemsföreningar.

Powerpointkanonen kopplas in via hdmi till en laptop (svart sladd). Finns också adapter för Mac. Man får en fjärrkontroll när man bokar powerpointkanonen.

För att få ljud kan man koppla in en sladd till en dator eller smartphone (grå sladd). Adapter finns för vissa telefoner. Ljudsladden ingår då man hyr Bellmanhallen. Adaptrarna ligger i ett elskåp, elle rläggs där om man önskar använda dem. Det går också att spela ljud via bluetooth utan kostnad.

Sladdarna hänger nära filmduken.

Fjärrkontrollen till powerpointkanonen, samt sladdar för att koppla in Mac (för ljud och bild) och smartphone (för ljud).

Portabel projektor går också att hyra (250 kr för privatpersoner och 150 kr för medlemsföreningar). Den går endast att koppla till dator med VGA-kontakt. Om datorn inte har VGA-utgång måste man skaffa en egen adapter.

Vi har två mikrofoner som man kopplar in i en ljudanläggning med sladd. Mikrofoner hyrs för 150 kr styck för privatpersoner och 50 kr styck för medlemsföreningar.

Urtagen där man stoppar in mikrofonerna.

Knappen för att aktivera bluetooth.

Namn för att hitta bluetooth.

……..