• Hem

Boka bygdegård

Priserna som anges nedan gäller privatpersoner.

Medlemsföreningar betalar betydligt mindre (klicka ”OM BYGDEGÅRDEN” ovan).

Speciella (dyrare) priser gäller också för företag, skolor, kommuner och dylikt (klicka ”Hyra som företag” i vänstermenyn).

Om man bokar nu gäller dessa priser t.o.m. december 2024. Andra priser kommer kanske gälla för 2025.

Bellmanhallen

Vardagar: dag 450 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 1500 kr/kväll (ej fredag)

Bellmanhallen fredag kl. 17 till lördag kl. 11 kostar 3000 kr. 150 kr extra per timme innan kl. 17.

Bellmanhallen lördag kl. 12-18 kostar 2500 kr. 250 kr extra per timme efter kl. 18 (endast fram till 00:00).

Bellmanhallen lördag kl. 12 till söndag kl. 11 kostar 5000 kr.

Bellmanhallen söndag kl. 12-18 kostar 2000 kr. 250 kr extra per timme efter kl. 18 (endast fram till 00:00).

Då man hyr Bellmanhallen på helger ingår cafeterian och köket.

Om man vill hyra Bellmanhallen, cafeterian och köket ett dygn måndag-torsdag (ca kl. 12 till kl. 11 dagen efter) kostar det 5000 kr.

Särskilda priser gäller för julhelgen och nyårshelgen.

Cafeteria/lobby och kök (ingår normalt när man hyr Bellmanhallen på helger)

Vardagar: dag 400 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 1000 kr/kväll (ej fredag)

Man kan inte hyra endast cafeterian/köket på en helg (inkl. fredagskvällar). Om man vill ha cafeterian då måste man även boka Bellmanhallen.

Köket ingår då man hyr cafeterian.

Porslin (utöver det som finns i köksskåpen): 400 kr (om man t.ex. behöver stora tallrikar, många bestick eller vinglas).

Millesrummet

Konferensrummet Millesrummet hyrs främst ut till föreningar och företag. Nedan står dock priserna för privatpersoner; om man som privatperson har en fest på en helg kan det vara användbart att även hyra Millesrummet.

Vardagar: dag 350 kr/timme, kväll (efter kl. 17) 800 kr/kväll

Helgdag: 1200 kr/tillfälle

Övriga tillägg, d.v.s. utrustning man kan hyra eller köpa

Powerpointkanonen eller portabel projektor kostar 250 kr.

Mikrofon kostar 150 kr.

Laptop för att visa bild på stora duken kostar 150 kr.

Mjuk liggerunderlagsmatta kostar 400 kr.

Pappersduk 1,2 m x 10 m kostar 100 kr.

Kaffepåse kostar 50 kr.

Skåp för temporär förvaring kostar 100 kr.

För Föreningsrådets medlemsföreningar, samt företag, gäller särskilda prislistor. Medlemsföreningar betalar betydligt mindre.

Regler

Privatpersonen som hyr ska vara minst 26 år. Vi hyr inte ut till rena ungdomsfester.

Avbokning skall ske absolut senast 2 veckor innan man ska hyra. Om man som privatperson (eller företag) avbokar för sent får man inte tillbaka inbetalad deposition (vanligen 1500 kr). Om man som medlemsförening avbokar för sent behöver man betala full hyra.

Hyresgästen svarar själv för möblering, återställning och städning.

För privatpersoner ska betalning ske i förskott (i god tid). Utöver hyressumman ska också 1 500 kr erläggas i deposition, som återbetalas om inga anmärkningar finns efter användandet (depositionen och hyran är alltså två separata summor). Om lokalen inte är städad och i gott skick får man bara tillbaka en del av depositionen eller inget av den. Även företag betalar i förskott och behöver betala en deposition (åtminstone första gången de hyr hos oss).

Hyrestiden ska innefatta tid för förberedelser och återställning/städning. Om man t.ex. behöver rigga saker, eller förvara saker, i lokalen dagen innan en fest måste man hyra lokalen även den dagen (men undantag kan ofta göras för att ställa in saker i kylen dagen innan, och för att testa om tekniken fungerar). Även om man lånat nyckeln får man alltså inte vistas i lokalerna utanför de tider man har hyrt lokalerna om man inte bett om tillåtelse innan.

Här kan man ladda ner senaste versionen av våra regler, uppdaterade november 2023: ORDNINGSREGLER FÖR FÖRENINGSGÅRDEN Uppdaterade Nov 2023

De som hyr behöver ha läst det som står i det dokumentet.

Utrustning

I anslutning till stora salen finns möbelförråd med konferensstolar liksom bord och stolar för fester.

För tillfället går det att köpa pappersdukar av oss (passar främst de rektangulära borden; de inte så bra för de runda borden). Om man vill ha bättre dukar eller tygdukar, så man får vara beredd på att ta med egna.

I stora salen finns piano och flygel. Instrumenten håller god kvalitet även om de inte når upp till konserthusstandard. Båda är försedda med s.k. konserthjul och är lätta att flytta på. Pianot kan även användas i cafeterian.

Fast bildprojektor/powerpointkanon, ljudanläggning och hörslinga finns i stora salen. Bildprojektorn kostar extra att hyra. Man kan också hyra en mikrofon.

I stora salen finns en liten upphöjd scen med spotlights. Väggen bakom scenen är täckt av speglar, som bl.a. kan användas vid dansträning.

Föreningsgården är tillgänglighetsanpassad och helt fri från trappor. Handikapptoalett finns.

Kopiering

Privatpersoner, föreningar och företag kan få kopierat både kuvert med logotyp och andra handlingar med text i svart eller färg på vitt eller färgat papper både i A4 och A3. Maskinen både häftar och viker. Medlemsföreningar får betydligt lägre priser.

Kontakt för bokning

För närmare information och bokning kontakta oss på
lidingoforeningsgard@gmail.com

eller besök expeditionen.

Brev eller besök: Larsbergstorget 9, 181 39 Lidingö

Expeditionen är öppen på tisdagar och torsdagar kl. 14-17 för besök eller telefonsamtal (ej öppet under sommaren).

Bokningskalender

Länken nedan leder till en kalender där man kan se ungefär vilka lokaler som är uppbokade vilka tider.  Klicka ”Vecka” uppe i högra hörnet för att få bästa överblicken. De vita rutorna anger alltså tider som kan vara lediga.

Obs! Kalendern uppdateras inte varje dag, så det är inte 100 % säkert att den fortfarande stämmer.

OBS! Bokning sker genom att man kontaktar expeditionen (lidingoforeningsgard@gmail.com).