Silvernålar

Nominering till Bygdegårdsdistriktet silvernål 2024 Senast den 28 februari 2024 kan medlemmar och föreningar nominera personer att få utmärkelsen Silvernålen.

Silvernålar

Skicka förslag på namn till Ordförande Lars Voss, Hällingsjövägen 121 434 95 Kungsbacka, lars.voss@netatonce.net

Regler för utmärkelser.

Silvernålen

Bygdegårdarnas Riksförbunds silvernål utdelas som förtjänsttecken till person som genom sitt arbete inom organisationen på ett särskilt sätt gagnat bygdegårdsrörelsen.

Silvernålen utdelas vid distriktets ordinarie årsstämma.

Förslag om utdelande av silvernål beslutas av distriktsstyrelsen efter ansökning från föreningsstyrelse. Vid avslag måste ansökan på nytt sändas in till distriktsstyrelsen om ansökan kvarstår.

Ansökning från föreningsstyrelse skall vara distriktsstyrelsen tillhanda senast 28 februari. för att kunna behandlas före årsstämman.

Ansökningen skall innehålla namn och en kortfattad motivering.