Lär dig rädda liv!

Dalforsborna ska få en ny chans att lära sig rädda liv. Men vi måste få in minst tio anmälda för att kursen ska bli av.

Hösten 2023 hade vi besök av Björn Axelsson från Dalarnas civilförsvarsförbund. Han lärde ut hjärt- och lungräddning till 17 personer som också fick en genomgång av bygdegårdens nya hjärtstartare.

Alla som inte kunde vara med då ska få en ny chans, har vi sagt. Men det datum vi hade inplanerat, 8 juni, samlade så få anmälda att vi måste skjuta upp kursen till ett senare tillfälle.

Är du intresserad? Maila!

Nu vill vi sondera intresset lite mer öppet: Vill du vara med, och i så fall när skulle det passa dig? Vi hoppas kunna ordna ett nytt tillfälle i augusti eller september.

Skicka ett mail till dalforsbygdegard@gmail.com eller ring till föreningens ordförande Anders Bohman, tel 070-941 42 59.

Så har vi lite mer att utgå ifrån när vi skickar inbjudan nästa gång.

Kostnadsfritt, öppet för alla

Kursen är kostnadsfri, och öppen för alla – det är inte ett krav att du är medlem i bygdegårdsföreningen.

Och du som var med i höstas kan – i mån av plats – delta en gång till om du känner att du vill friska upp kunskaperna.

30 stötar, två inblåsningar – om och om igen. Alla har en egen docka att öva på.