Lotteridragning

Det blev Per Olov Dahlström, gävlebo med fritidshus i Dalfors, som vann Amungsekan.

När de 200 lotterna på Enar Johanssons Amungseka sålt slut var det dags att dra en vinnare.

För att vara extra säkra på att allt går rätt till bad vi Anna Norstedt, polisinspektör på besök, att förrätta dragningen. Det skedde den 29 juli, i närvaro av bygdegårdsföreningens styrelse.

Anna drog ett nummer ur en ring med 200 lotter, och numret som kom upp var 141.

En titt i listorna, och där står namnet Per Olov Dahlström. Han blev jätteglad när föreningens ordförande Anki Almstedt ringde upp.

Grattis Per Olov!

Tack till Annika Åhrberg och Hasse Sjödén som skänkte ekan, och tack till alla som köpte lotter och därmed bidrar till verksamheten i Dalfors bygdegårdsförening!

Enar Johansson bodde på Mariabacken i Dalfors. Nu har hans fina Amungseka fått en ny ägare.