2019

Länk till fotoalbumet på Facebook Klicka HÄR – offentlig så alla kan se även om du inte har Facebook.

Protokoll Distriktstämma 2019 -> Klicka Här

Årets stämma samlade 32 st föreningar från hela Distriktet. Mötet leddes av kommunalrådet Anna-Katrin Järåsen.

Dagen inleddes med en mycket god lunch och därefter berättade Ingvar Svensson om bygdegårdens historia och om dess aktiva verksamhet genom åren.och därefter öppnades stämman

I kaffepausen hade vi besök av Anna som informerade om bygdegårdsförsäkringen och det kom upp många frågor och gav en bra diskussion och flera anmälde sitt intresse för webbkursen ”Säker bygdegård”.

Silvernålar delades ut och i år gick de till Rämmens Bertil Nilsson och Erik Ulriksson från Hämnäs

Arvid Eriksson, Sölje, avsade sig omval till styrelsen och blev avtackad med tal och blomster.

Då även Ulrika avsagt sig omval till ordförandeposten efter tolv år, valde stämman Andreas Pettersson till ny ordförande.

Tal från styrelsen hölls av Erik Ulriksson och även Ernst Askmar sa några ord till Ulrika.

Vi tackar Rådom Bygdegård för ett mycket gott arrangemang och ni har en väldigt fin bygdegård med många ideella händer. Tack alla föreningar som slöt upp till stämman //Styrelsen