2022 Hån

Protokoll distriktsstämma 2022 (öppnas i separat flik) –>> KLICKA HÄR

Årets distriktsstämma gick av stapeln 23:e April i Byahuset i Hån Årjängs kommun. På stämman deltog 53 st bygdegårdsvänner varav 37 st ombud för våra 119 föreningar.

Vi fick en presentation av värdföreningen vad som gjorts med lokalen sen de tog över den 2014, och mycket jobb hade lagts ner. Vi hade ett jättebra värdskap under hela stämman, så ett stort tack till er alla i Hån. Vi hade gäster hos oss både från Norge och Förbundet.

Böndenes hus från Norge kom och berättade om deras samlingslokal vilket var väldigt inspirerande och sedan var Elinor Metsjö verksamhetsutvecklare ungdom på Bygdegårdarnas Riksförbund hos oss och berättade om vad som gjorts under projektet Occupy Bygdegården tillsammans med Elofsrud- och Älvenäs Bygdegård, 2 av föreningarna som är med i projektet. Sen fick samtliga deltagare göra en wokshop om ungdomsfrågor. Elinor gav oss bra information om exempelvis hur man söker ungdomsdiplom och hur man kan ha kulturarrangemang via Återstart Bygdegård.

Stämmoförhandlingarna sköttes av kommunalrådet Anette Eriksson i Årjäng.