Vår nye ordförande

Det här ska bli så roligt!
Hej på er engagerade medlemmar i bygdegårdar runt om i länet.
Jag heter Andreas Pettersson och är nyvald ordförande för Värmlands bygdegårdsdistrikt och det känns väldigt inspirerande.

Jag är en 37-årig egenföretagare och kommer ifrån Väse, där jag bor med min familj. 2 av mina stora fritidsintressen är att fixa med trädgården och följa Färjestad.

Jag är aktiv i Ölmhults bygdegård sen många år tillbaka så jag har en bra inblick i bygdegårdarnas jobb och frågor. Landsbygdsfrågor och utvecklingen av landsbygden har alltid varit viktig för mig, så detta uppdrag känns därför så passande.

Jag ser fram emot att få leda arbetet i styrelsen, men också att få träffa er föreningar framöver.
Jag både vill och hoppas att vi tillsammans kan utveckla våra bygdegårdar ännu mera och jag vill gärna jobba med ökat fokus på barn och ungdomsverksamhet så har vi en chans att få in en ökad bredd åldersmässigt i våra föreningar. Ni kommer att både se och höra mera av mig framöver.

Vi hörs!/
Andreas