Möjlighet till stöd från Region Värmland

Nu har Region Värmland gett oss bygdegårdar i Värmland möjlighet att ansöka om ett förstärkt verksamhetsbidrag. Ni föreningar som vill ansöka om detta extra stöd fyller i blanketterna som är länkade nedan  och skicka​r​ in​ dem​ till vår distrikts​mail bgvarmland@gmail.com eller per post till ordförande (adressen finns på ansökningsblanketten) .​ Därefter är planen att ansökningarna ​skall ​behandlas så snabbt som möjligt under november​ ​och​ ​utbetalning​en​ görs under december månad. Fördelning​en av pengarna​ kommer att ske mellan bygdegårdar, Folkets hus och Våra gårdar. Samtliga ansökningar som kommer in får sedan besked om beslut av stöd.  Ansökan skall vara oss tillhanda senast 22/11 så att beviljat bidrag kan skickas ut innan 15/12 ​.

SAM SAM Ansökningsformulär rev 201119

SAM SAM Frågeformulär omställning 201119

Brev till föreningarna ang bidrag från Regionen rev 201119

Har ni frågor kring ansökan,  kontakta ordförande Andreas Pettersson 070-3915029​,