Kurs i föreningsarbete

Välkomna att delta i en digital kurs i styrelsearbetet och dess styrelsefunktioner.

Start den 22/4 kl 19:00-20:30. Totalt tre träffar. Kommande träffar bestäms på vår första träff.

Dessa träffar kommer att ske via Microsoft Teams och kan göras via datorn i din webbläsare. Vill du använda dig av din smartphone eller plattan måste du ladda hem appen och skapa ett Microsoftkonto.  Förbered även så att du har ljud och mikrofonfunktion på den enhet du kommer att använda. Ni bjuds in via ett mejl från SV där ni klickar på länken Anslut till mötet.

Träff 1: Fokus på att hjälpa deltagarna med det tekniska och att komma in i mötet.
Vett och etikett under distansmöten samt presentationer mm

Träff 2: Fokus på de olika styrelserepresentanternas roll, ansvar och arbetsuppgifter

Träff 3:  Fokus på föreningsarbete, ekonomi, medlemmar, att leda ideell förening samt tips på bra mötesformer.

Kursen är gratis för länets samlingslokalsföreningar (FHP, BR, VG) Vidarebefordra gärna mejlet till övriga i styrelsen

Anmälan till SV Värmland

Hemsida  www.sv.se/karlstad