Kulturbygdsturné

Nu har vi klart med spelplanen för turné med John Dunsö och det var väldigt många intresseanmälningar som kom till oss, så flera föreningar fick tyvärr inte möjlighet att få vara med.
I Älvenäs bygdegård kommer vi att ha premiären och distriktet har skickat inbjudan till nyckelpersoner på Region Värmland, Karlstad kommun, Studieförbundet Vuxenskolan samt Riksteatern Värmland. Vi kommer även att bjuda in media för att vi vill visa vårt arbete som görs med denna kulturbygdsturné.
Det finns det möjlighet till att ha workshop tillsammans med John. Han ska ha 4 st workshop också och vi ser med fördel att de riktas till barn och unga. Ni ser nedanför beskrivning på hur han utformar dessa aktiviteter. Är er förening intresserad av att ha workshop tillsammans med John, så mejla in er intresseanmälan snarast till bgvarmland@gmail.se
Vi kommer också att få en annan kulturutövare från ett annat distrikt som kommer till oss i Värmland och gör 2 st spelningar innan sista Juni, dock vet vi inte vem just nu.
Så här ser turnéplanen ut:
12/1 Tors Karlstad Älvenäs Bygdegård
21/1 Lör Arvika Mangskog Folkets Hus
18/2 Lör Sunne Torsbergs Bygdegård
19/2 Sön EDA Lundsberg Bygdegård
3/3 Fre Årjäng Tjolitta (Silleruds föreningsgård)
4/3 Lör Hagfors Edebäcks Bygdegård
11/3 Lör Arvika Sölje Bygdegård