Hyra Kanot

Ekeby Bygdegårdsförening erbjuder dig möjlighet till att upptäcka Vällenområdet från sjösidan. Föreningen har sex kanadensare och två roddbåtar till uthyrning vid Snarlund.

Prislista 2022

Kanadensare  300:-/dygn

Kanadensare för medlem  200:-/dygn

Bilkärra för transport av kanoter 300:-/tillfälle

Roddbåt 300:-/dag

Dygn = 08:00 – 08:00 påföljande dag

I kanothyran ingår flytväst, kanotvagn och paddlar. Vattentäta packsäckar finns att låna.

Kanoten är en Trapper 524 (längd 524 cm, bredd 84 cm, vikt 38 kg)

Ansvar

All paddling sker på egen risk. Utrustningen skall lämnas tillbaka i rätt tid och väl rengjord. Kanadensarna skall läggas tillbaka på sina platser och låsas. Förkommen eller skadad utrustning skall ersättas med återanskaffnings- eller reparationskostnaden.

Bokning

Bokning sker till Ragnar på telefon 070-3195776. Observera att bokningen är bindande. Vid avbokning debiteras en avgift på 50 kr. Förfrågan kan även ske per e-post till bygdegarden@ekeby.se

Betalning sker kontant eller via Swich vid utlämningen.

Fiskekort
Länk till: Fiskekort Vällen IFISKE  inom Vällens FVO (Fiskevårdsorganisation). Om man är trött på att fiska från stranden men inte har någon egen båt kan man hyra någon av båtarna Ekeby Bygdegårdsförening äger. Båtarna ligger vid Snarlund intill Vällenbadet. Hyrpriset 300 kr för en hel dag.

Foto: Johan Wahlbom Martin Hagforsen Niklas Lantz