Aktiviteter 2009

År 2009 – året få föreningen bytte namn till Ramhälls Bygdegårdsförening! Vad hände mer? Möten om Ramhälls framtid. Utställning om Ramhäll då och nu under Kulturveckan. Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – sevärdheter och historia”. Nationaldagsfirande med traditionella och multikulturella inslag. Pubkväll med folkmusik- och visspelarna Tremolo. Lajv på gruvområdet.

Aktiviteter år 2009:
12 januari: Uppföljningsmöte med landsbygdsutvecklare Kenneth Nyberg.
27 januari: Styrelsemöte.
8 mars: Ordinarie årsstämma.
8 mars: Konstituerande styrelsemöte.
21 mars: Uthyrning: 80-årsfest.
22 mars: Uthyrning: Årsstämma i Ramhälls Samfällighetsförening.
31 mars: Styrelsemöte.
10 april: Äggsexa med påskbuffé.
19 april: "Verkstadsmöte om Ramhällsbygdens framtid.
19 april: Extra föreningsstämma. Den på ordinarie årsstämman beslutade stadgeändringen beslutas enhälligt, innebärande bl a att föreningen byter namn från Västra Olands Gille till Ramhälls Bygdegårdsförening.
30 april: Valborgsmässofirande.
2 maj: Uthyrning: 50-årsfest.
16 maj: Städdag ute och inne.
23 maj: Uthyrning: 60-årsfest.
6 juni: Nationaldagsfirande med traditionella och multikulturella inslag.
19 juni: Midsommarfirande.
21 juni: Alunda församlings friluftsgudstjänst.
23 juni: Studiecirkeln "Ramhäll med omnejd - sevärdheter och historia" startar.
11 juli: Ramhälls årliga sommarauktion i samarbete med Cristian Vogeler.
1 augusti: Uthyrning: 60-årsfest.
13 augusti: Studiecirkeln "Ramhäll med omnejd - sevärdheter och historia" avslutas med besök i Jularbomuseumet i Rasten.
22 augusti: Kräftskiva.
5 september: Uthyrning: Kräftskiva.
18-20 september: Lajv på gruvområdet: "Lost in the Bequerel Forest".
26 september: Musik och PUB med folkmusik- och visspelarna TREMOLO.
24 oktober: Utställning om Ramhäll då och nu. En del av Bygdegårdarnas Riksförbunds Kulturvecka 19-25 oktober 2009.
29 oktober: Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – Samhället och människorna" startar.
5 november: Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – Samhället och människorna", träff 2.
19 november: Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – Samhället och människorna", träff 3.
22 november: Extra styrelsemöte i Ramhälls Samfällighetsförening.
22 november: Uthyrning: Dopfest.
26 november: Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – Samhället och människorna", träff 4.
3 december: Studiecirkeln ”Ramhäll med omnejd – Samhället och människorna", sista träffen.
12 december: Julbuffé med Luciatåg.