Uthyrning

Lokalerna är inrymda i en gammal skola från 1800-talets slut, vilket givetvis har satt sin prägel på dem. Här finns den optimala platsen för bröllop och andra högtider, fester av alla slag, dans och underhållning, föreningsmöten, konferenser, kurser, utställningar, marknader – kort sagt det mesta… Välkomna!

Fakta om lokalerna:
  • Stor sal för ca 75 personer, med hopfällbara bord och stapelbara stoppade stolar för valfri möblering.
  • Ramhällsrummet, en mindre sal för ca 25 personer, med ett stort bord och stolar, några småbord samt en soffa med soffbord.
    Rummet kan användas vid möten och som serveringsrum.
    I Ramhällsrummet kan du sitta i lugn och ro – kanske med en fika – och läsa gamla dokument från Ramhäll med omnejd, eller gå runt och titta på utställningen med fotografier och föremål från tiden när Ramhälls gruvor var i drift, samt se utställningsmontern med gamla kläder från trakten.
  • Kök från 2013 med moderna kylar, frysar, spisar, ugnar, mikrovågsugn, kaffebryggare, vattenkokare, diskmaskin, matlagningsredskap och uppläggningsfat. Automatisk vattenavstängare med rörelsedetektorer.
  • Porslin, glas och bestick för ca 100 personer.
  • Hela undervåningen är tillgänglighetsanpassad (godkänd av HSO Östhammar), har en ingång med ramp och hörslinga i stora salen.
  • En rymlig tillgänglighetsanpassad toalett (godkänd av HSO Östhammar) med skötbord, samt en mindre toalett.
  • Rökfritt inomhus.
  • Utrymningsvägarna är utmärkta, brandvarnare och brandsläckare finns.
  • Mindre parkering med plats för max 50 bilar.
  • Stor parkering för ca 250 bilar. Även bussar kan parkera här.
  • Ramhälls Bygdegård erhöll ”Miljödiplom 1” 2009.
Det finns möjlighet att hyra hela eller delar av Bygdegården.

Dessutom finns för medlemmar ett vävrum på övervåningen i bygdegården, där det även går att ha möten för ca 10 personer (ej tillgänglighetsanpassat).

Uthyrningsavgifter

Uthyrning av hela bygdegården under en helg (fredag-söndag) enligt följande.

1 april – 30 september:
1500:- för icke medlem.
1000:- för medlem.

1 oktober – 31 mars:
2000:- för icke medlem.
1500:- för medlem.

Del av bygdegården/del av dag 1 april-30 september:
500:- för kortare möte/aktivitet, max 3 timmar.

Del av bygdegården/del av dag 1 oktober-31 mars:
Endast kortare möte/aktivitet, max 3 timmar.
750:- för medlem.
1000:- för icke medlem.

OBS: Vi tillämpar Bygdegårdarnas Riksförbunds regler och avtal gällande uthyrning!

Efter överenskommelse kan följande ordnas mot en extra avgift:

• Catering och/eller servering.
  • Städning.
  • Snöröjning för parkering.
Bokning:

Är bygdegården ledig?