Aktiviteter 2008

År 2008 – året då föreningen arbetade med renovering av Rödskolan, och hade möten om Ramhälls framtid. Vad hände mer? Teater med Panikteaterns ”Kabaré Karusell”. ”Livet är en sång” – en musikberättelse med Katarina Hellgren och Michael Dahl under Kulturhelgen. Vildsvinsfest. Mellanskogs Skogsdagar med lunchservering. Centerns miljökväll. Besök av ”På MC i Vallonbruksbygd” med STF Norra Upplandskretsen.

Aktiviteter år 2008:
3 januari: Arbetsmöte i "Rödskolan".
12 januari: Arbetsmöte i "Rödskolan".
2 mars: Årsstämma.
21 mars: Äggsexa.
30 mars: Uthyrning: Årsmöte, Ramhälls Samfällighetsförening.
1-2 april: Uthyrning: Skogsdagar, Mellanskog VO Uppland.
9 april: Uthyrning: Årsmöte, Storslåttan-Kungsfjället Vägsamfällighet.
27 april: Möte: Informations- och diskussionsmöte, Ramhälls Samfällighetsförening.
30 april: Valborgsmässofirande.
6 juni: Nationaldagsfirande.
8 juni: Centerns miljökväll: Evert Pettersson guidade genom det gamla gruvområdet, och se'n gjordes ett besök på Håkan Petterssons Jularbomuseum i Rasten.
20 juni: Traditionellt Midsommarfirande.
22 juni: Alunda Församlings Friluftsgudstjänst.
28 juni: Fikapaus för "På MC i Vallonbruksbygd" med STF Norra Upplandskretsen. Evert Pettersson berättade om Ramhäll på den tiden gruvan var igång.
12 juli: Ramhälls årliga sommarauktion.
19 juli: Grillfest.
16 augusti: Uthyrning: Privat fest.
24 augusti: Möte: Diskussionsmöte, Ramhälls Samfällighetsförening.
6 september: Vildsvinsfest.
27 september: Knytkalas.
25 oktober: Teater-afton med Panikteaterns "Kabaré Karusell".
11 november: Möte om Ramhälls framtid med landsbygdsutvecklare Kenneth Nyberg, sponsrat av Länsbygderådet i Uppsala län - en del av "Hela Sverige ska leva!".
16 november: Uthyrning: 60-årskalas.
22 november: Bygdegårdanrnas Riksförbunds Kulturhelg. Musikafton: "Livet är en sång" - en musikberättelse med Katarina Hellgren och sonen Michael Dahl.
13 december: Ramhälls Bygdegårds traditionella Julbuffé, med Luciatåg.