• Hem
  • Nyheter

Årsmöte i föreningen Östergarns Bygdegård Kulturhuset 2024

Föreningen hade kallat till årsmöte söndagen den 25 februari och en liten, men engagerad skara samlades i bygdegården. Sedvanliga årsmötesförhandlingar genomfördes under trygg ledning av årsmötesordförande Olof Thomsson.

Den avgående styrelsen kunde glädjas åt ett år då föreningen kunnat erbjuda en verksamhet i full omfattning och med utformning och innehåll utifrån vårt traditionella utbud och ambitionsnivå. Våra evenemang har varit välbesökta,  publiktillströmningen är dock fortfarande lägre än åren innan pandemin. Men tack vare en bred och inkomstbringande verksamhet som våra Sommarsamtalskvällar och sommarbio samt bidrag från stat och region, har vi trots detta en stabil ekonomi. Verksamhetsberättelse, årsredovisning m.m. finns att läsa här.

Till ny styrelse omvaldes Katarina Michanek, ordförande och ledamöterna Gudrun Norman Vakk, Christina Kallings Larsson, Eva Valentinsson, Torsten Andersson, Sverker Eriksson, Christer Jonson och Tom Carlson samt nyvaldes Marie Thörnfeldt och Maria Breineder.

Ur verksamhetsplanen för det kommande året hämtas att ”situationen i vår omvärld, med allt tydligare tecken på en tilltagande klimatkris samt alltmer omfattande krigstillstånd runt om i världen har under det gångna året påverkat styrelsens inriktning och planering. Vi har initierat och deltagit i aktiviteter för att utveckla kontakter och samarbete mellan det offentliga och ideella organisationer kring frågor om lokal beredskap i tider av kris.

Årsmötet avslutades och efter en stunds samvaro vid kaffe med Gudruns hembakta semlor, samlades den nya styrelsen för att konstituera sig

Katarina Michanek