SAMTAL: Fåglar i ljuset.

Niclas Ahlberg. Naturfotograf och författare visar bilder och berättar om fåglar ni kan tänkas hitta runt Gotlands kuster. Niclas Ahlberg är naturfotograf med primärt fokus på fåglar. Han är medlem i föreningen Naturfotograferna och har placerats sig långt fram i flera internationella fototävlingar de senaste åren. 2020 gav han ut sin första bok Ljusets avsked och återkomst. Mesta tiden bakom kameran spenderas på östra Gotland där han bor stora delar av året.
När han inte är på Gotland bor han tillsammans med sin familj i Nacka och fotar en hel del även i sjöar och tjärnar runtom i Nacka och Värmdö och i Stockholms skärgård. En av favoritplatserna är Horssten som med sitt utsatta läge längst ut i havsbandet alltid är en spännande plats att besöka med kameran.

Entré
80 kr (medlemmar)