Mat och filmkväll

Tema musikaler

Boka redan nu in vårens mat- och filmkväll – en tradition för Östergarns Kulturförening. Som vanligt bjuder vi på två filmer, i vår med musikaltema, med mellanliggande mat. Det är begränsat med platser så var i god tid med din anmälan – det brukar bli fullt!

Rent

Jonathan Larsons revolutionerande rockmusikal Rent bygger på Puccinis klassiska opera La Boheme, och är en berättelse om en grupp bohemer som kämpar för att överleva och betala hyran där de bor i ett slitet kvarter i East Village i New York. Livet mäts enligt kärlekens mått, och de snudd på svältande artisterna försöker nå berömmelse och framgång samtidigt som de måste hantera fattigdom, sjukdom och hotet från AIDS-epidemin som sprider sig.

Regi: Chris Columbus
Längd: 2 tim 15 min.

Cabaret

Den engelske studenten Brian Roberts kommer till det dekadenta Berlin i början av 30-talet Där träffar han amerikanskan Sally Bowles, sångerska på nattklubben Kit Kat Klub – som hon hoppas ska vara vägen till den filmkarriär hon drömmer om. Stämningen i Berlin är hektisk och nästan overklig. Inne på Kit Kat Klub råder ett pulserande och bekymmersfritt nattliv, men utanför växer sig nazistpartiet allt starkare och kastar sin mörka skugga över staden. Men Brian är för upptagen av att njuta av livet tillsammans med Sally, och på Kit Kat Klub finns inga problem – de hänger man av sig i garderoben…

Regi: Bob Fosse.
Längd: 2 tim.

Inträde 250 kr för medlemmar. 300 kr för övriga. Vi tar Swish och cash – ej kort.
Arrangör: Östergarns kulturförening.
Anmäl (ange också matpreferenser) senast 22 mars. Se länk här intill