Mat- och filmkväll: Musik

Filmkväll med mat

Boka redan nu in våren mat- och filmkväll – en tradition för Östergarns Kulturförening. Som vanligt bjuder vi på två filmer, i år med musiken som tema med mellanliggande mat. Det är begränsat med platser så var i god tid med din anmälan – det brukar bli fullt!

Buena Vista Social Club

Älskad musikdokumentär om ett försummat hörn av Kubas förrevolutionära arv. Dokumentären, som reser från Havannas gator till scenen i Carneige Hall, fångar en bortglömd generation av Kubas största musikstalanger . En grupp legendariska musiker samlas för att spela in en CD.

Regi: Wim Wenders

Längd: 1 timme och 45 minuter.

Purpurfärgen

Musikalversion är baserad på musikalen med samma namn från 2005, som i sin tur är baserad på Alice Walkers roman om den livslånga kampen för en afroamerikansk kvinna som bor i södern under tidigt 1900-tal. Musikal där sång- dansnummer i genrer som gospel, jazz och blues känns väl integrerade med handlingen

Regi: Blitz Bazawule.
Längd: 2 tim 21 minuter.

Pris: 350 kr (300 kr för medlemmar i kulturföreningen).

Anmälan senast onsdag 20 mars. Info: 070-326 35 08.

Varmt välkomna!