Mat- och filmkväll: Isländskt tema

Östergarns kulturförening visar två filmer med isländskt tema.

Fire of love

Katia och Maurice Krafft, två älskande vulkanologer, riskerar sina liv i jakten på utbrott världen över. Deras kameror fångar spektakulära bilder nära utplåningens rand. Vulkanerna är den gemensamma passionen som efter två decennier av äventyr och upptäckter skulle leda till parets våldsamma död. Regissören Sara Dosa skildrar deras liv och gärning genom arkivmaterialet de lämnade efter sig. Det här är en berättelse om deras kärlek, till vulkaner och till varandra. Dokumentär. Tillåten från 15 år.

Regi: Sara Dosa
Längd: 1 tim 33 min

En vit, vit dag

Två år har gått sedan Ingimundurs högt älskade hustru omkom i en tragisk olycka men han är fortfarande uppslukad av sorg och entledigad från sitt arbete som polischef.

När han samlar sig för att gå igenom sin fruns saker väcks en misstanke. Ingimundur blir alltmer besatt av att finna sanningen och utsätter ofrånkomligen sig själv och sina närmaste för fara. En berättelse om sorg, hämnd och villkorslös kärlek. Tillåten från 15 år.

Regi: Hlynur Pálmason
Längd: 109 min

***

Självklart bjuder vi på mat i pausen mellan filmerna. Dryck till maten finns att köpa.

Pris: 300 kr (För medlemmar i Östergarns kulturförening 250 kr).

Begränsat antal platser.  Anmäl redan idag.

Arrangör: Östergarns kulturförening