Spansk filmkväll med mat

Östergarns kulturförening visar två filmer av Pedro Almodovar och en spansk klassiker.

Tala med henne

Den manliga sjuksköterskan Benigno tar hand om dansösen Alicia, som efter en bilolycka legat i koma i fyra år. Alicia är inte vilken patient som helst för Benigno. Innan hon blev skadad brukade han studera henne på avstånd när hon övade. Nu får han vara nära sin älskade, om än hon ligger i koma. Kritikerhyllad och prisbelönt spansk drama-komedi. (2020) Längd 112 min.

Parallella mödrar

Två kvinnor föder barn på samma dag. Deras öden länkas samman på ett dramatiskt sätt i Pedro Almodóvars nya film Parallella mödrar (2021). En elegant förpackad, thrillerliknade historia med bäring på Francotidens massmord som nyligen haft premiär.
Längd 123 min.

Den andalusiska hunden

Den andalusiska hunden, är en surrealistisk kortfilm från1929 av konstnären Salvador Dalí och regissören Luis Buñuel. Filmen är känd för fantastiskt välgjorda visuella effekter. Längd 16 min.

***

Självklart bjuder vi på spanskinspirerad mat i pausen mellan filmerna. Dryck till maten finns att köpa.

Pris: 300 kr (För medlemmar i Östergarns kulturförening 250 kr).

Begränsat antal platser.  Anmäl redan idag.

Arrangör: Östergarns kulturförening