• Aktiviteter

SAMTAL: Finns det en framtid för lokaljournalistiken?

Hur ska den se ut och vem ska betala? Eva Buskassamtalar med Martin Ahlquist,

Efterfrågan på lokal journalistik är stor, men möjligheterna att finansiera den blir allt svårare. Detta gäller inte minst Gotland, som under lång tid varit privilegierat med två tidningar och en ambitiös lokal radiostation. Annonsintäkerna tas över av stora nätjättar, kostnaden för att trycka och distribuera papperstidningar skenar och public servicebolagen tvingas till nedskärningar. Finns det en framtid för lokaljournalistiken och hur ser den i så fall ut?

Eva Buskas, planeringsredaktör/nyhetschef för P4 Gotland med lång erfarenhet från riks- och lokaltidningar möter Martin Ahlquist, fd  redaktionschef på Svenska Dagbladet och delägare i nyhetsmagasinet Horisont i ett samtal om lokaljournalistikens framtid.

Entré
80 kr (medlemmar)