MUSIK: How deep is your love. Tolkar Bee Gees

Bygdegårdskonsert nr 4

Gotland Brass & Gentlemen (Fredrik Willstrand, Mikael Grahn och Stefan Nykvist) spelar Bee Gees

Bee Gees var en pop-, rock- och R&B-grupp bildad 1958 i Brisbane, Australien. Gruppen bestod av bröderna Barry, Robin och Maurice Gibb som ursprungligen kom från Isle of Man. Bee Gees blev internationellt kända i pop-kretsar för sina många hits under slutet av 1960-talet och början av 1970-talet. Under 1970-talet gick Bee Gees genom en period där deras musik visade tydliga influenser av funk och R&B till att bli en av de största disco-grupperna. Bland de discohits gruppen finns bland annat Stayin’ Alive, Night Fever, och Jive Talkin’ – låtar som blivit klassiska inom genren.

I den här konserten dyker Gotland Brass ned i BeeGees rika låtskatt tillsammans med tre skönsjungande herrar i form av Fredrik Willstrand, Mikael Grahn och Stefan Nykvist. Alla arrangemang på låtarna kommer från Jakob Norins finurliga notskrivningspenna.

Biljettavgifter
Ordinarie: 240 kr
Studerande: 100 kr
Barn: 70 kr