• Aktiviteter

MUSIK: Operapärlor i kammarformat: mezzo, harpa & blåsarkvintett

Bygdegårdskonsert nr 1

Gotlands Blåsarkvintett i ett möte med den danska mezzosopranen Sidsel Eriksen och harpisten Clara Heinemann. Ett spännande program där harpan förstärker blåskvintettens klangvärld. Det blir kammarmusik för kvintett och harpa respektive kvintett och mezzosopran, men även sånger av Gustav Mahler varvat med guldkorn ur operarepertoaren.

Sidsel Eriksen har, efter studier i Aarhus och på Dutch National Opera Academy i Amsterdam, stått på scener som Det Kongelige Teater och Den Jyske Opera samt har framträtt med Danska Radions symfoniorkester.

Clara Heinemann studerade vid Musikhögskolan i Malmö. Efter några år på Gotland flyttade hon till Falun och är där verksam som frilansande harpsolist och kammarmusiker. Clara spelar regelbundet med flertalet svenska orkestrar, samarbetar med tonsättare och undervisar harpelever.

Gotlands Blåsarkvintett
Sidsel Eriksen, mezzosopran
Clara Heineman, harpa

Arrangör: Gotlandsmusiken