• Hem

Fogdö Bygdegårdsförening

F.d. Väsby skola skänktes av kommunen på 50-talet till Fogdö Bygdegårdsförening, som förvaltar den för bygdens invånare.

Välkommen till vår fina bygdegård

Här kan du till en låg kostnad hyra stora, trevliga och lokaler – anpassade för rörelsehindrade – för födelsedagar, bröllop,
släktträff m.m.
Ljudanläggningen är toppmodern, den har hörslinga. Sedan hösten 2017 finns även ett digitalpiano. Under våren 2020 har bygdegården fått bredband via fiber, man har installerat en projektor, s k ”kanon”, som kan kopplas digitalt till dator och internet, mm för bild- och filmvisning.

Vi fortsätter hela tiden med nya renoveringar, allt för att göra vår bygdegård ännu bättre, finare och trevligare. Under de senaste åren har vi investerat en hel del i den gamla skolbyggnaden: ny matta i kök, hall och toaletter har lagts och södra gaveln har målats.
Under 2022 försågs stora salen med vita akustikplattor i taket, som dämpar buller i lokalen och gör den ljusare.

Vår bygdegård är till för er alla. Ni kan hyra bygdegården med scen, digitalpiano, ljudanläggning, kanon, bord och stolar, komplett uppsättning porslin, bestick och glas och dessutom finns en diskmaskin av ”restaurangtyp”. (Klicka upptill på ”Boka bygdegård” för prislista!)

Ni kan även hyra allt som behövs för en fest: bord och stolar, porslin, bestick och glas, om ni vill ha festen hemma.

Länk till FaceBook-sidan: http://www.facebook.com/fogdobygdegardsforening/