Välkommen till vår fina bygdegård!

Här kan du till en låg kostnad hyra stora, trevliga lokaler för födelsedagar, bröllop, släktträff m.m, anpassade för rörelsehindrade.

Ljudanläggningen är toppmodern med hörslinga.

Nu finns även ett digitalpiano och en projektor/"kanon" för bild- och filmvisning.

Årsmöte i bygdegården den 21 mars 2024

Hembygdsföreningen hade sin julmarknad på Bygdegården den 26 november 2023

Se fler bilder under MENY/Aktiviteter!

Ta av dig skorna – en hyllning till Povel Ramel

Föreställningen visades den 19 november 2023. Gå in på MENY och sedan Aktiviteter för att se bilder!

Svamputställning den 24 september i Bygdegården

Se mer under Aktiviteter!

Loppis på Bygdegården

Den ägde rum söndagen den 20 augusti. Loppisen var som vanligt mycket välbesökt!

Fogdö familjerally 18 maj 2023

Fogdö familjerally var, som vanligt, mycket populärt. Nästan rekord i antal ekipage! Vädret visade sig också från sin bästa sida. Allt som allt en väldigt lyckad eftermiddag i den underbara försommargrönskan! Gå in på Aktiviteter för att se fler bilder!

Konstutställning helgen 17-18 september 2022

Susanne Eklund, Mats Boussard och Mona och Stella Tumba ställde ut akvareller, fotokonst, olja, laserprint och smycken. Se bilder och text under Aktiviteter!

Du har väl inte glömt?

... att betala medlemsavgiften till Fogdö Bygdegårdsförening? Medlemsavgiften bidrar till att vi kan fortsätta att underhålla och renovera bygdegården. Den senaste förbättringen är ljuddämpande plattor i innertaket, som dessutom gör lokalen ljusare. Fogdö Bygdegårdsförening arrangerar olika aktiviteter under året. Swisha din medlemsavgift, som är 150:-/ hushåll, till 123 350 6292 eller sätt in på bg 438-0861. Välkomna till Fogdö Bygdegårdsförening!

Stockbåten är renoverad

Båten är gjord av en ekstock. Den är rengjord och en informationstavla är uppsatt på väggen med fakta om båten. Stockbåten har åldersbestämts med C-14 metoden och tros vara från 1300-talet. Dykare från Västerås hittade den på 1970-talet och gav den till Fogdöns Hembygdsförening 1988. Den hänger på Fogdö Bygdegård.

Hyra Bygdegården

Klicka på knappen nedan (LOKALHYRA), så kommer du till listan för avgifter vid uthyrning! Nya priser gäller för år 2024! Boka sedan hos Randi Wetterhus, 076-183 89 72 eller e-post wetterhusrandi@gmail.com. Du kan inte boka här.

LOKALHYRA