Kulturverksamhet

Föreningens kulturgrupp arrangerar ett tiotal gånger om året konserter i bygdegården. Det är dels Gotlandsmusiken som besöker oss fem gånger om året i sin bygdegårdsturné, dels egenarrangerade konserter. Vi erbjuder en stor genrespridning och har under åren kunnat presentera opera, hårdrock, visor, folkmusik, singer/songwriters, pop, soul, rock, stråkmusik och klassisk gitarr. Vi arrangerar även teater och barn- och familjeaktiviteter och program vid Malms hembygdsgård och vid Dalhemsån.

Programmet för 2024 ser ut som följer:

VÅREN

24 januari
Gotlandsmusikens jazztrio med Amanda Ginsburg.

21 februari
How deep is your love… Sångtrion Gentlemen och Gotlandsmusiken presenterar en hyllning till The BeeGees.

9 mars
Blues, soul och rock med de sex kaxiga tjejerna i Violet Green med Ida Andersson (bilden) från Barlingbo vid sångmiken.

20 april
Hårdrock med Dalhemstöisen Linn Harstäde (bilden)och hennes band Carpet Dime.

1 maj
Gotlandsmusiken spelar musik komponerad av legenden Georg Riedel, som fyller 90 år i år!

18 maj
De Lyttas Kapell lirar sina egenskrivna låtar som de blandar med Johan Seiges humorprat.

SOMMAREN

21 juni
Midsommarfest vid Malms kl 14.

14 juli
”Berättelsens början”. Teater. Barn- och familjeföreställning med Romateaterns mobila teatervagn. Kl 15 vid Malms hembygdsgård (utomhus). Ta gärna med filt och fikakorg.

HÖSTEN

Uppdateras efterhand med mera detaljerad information.

25 september
Konsert med Gotlandsmusiken. Program TBA (annonseras senare).

12 oktober
The Hugos. Femtiotalsrock och dansgolv.

26 oktober
Premiärföreställning med Mandarinteatern.

6 november
Konsert med Gotlandsmusiken. Program TBA (annonseras senare).

24 november
Sjögren och Berghagen. Länsteatern spelar ”Jordbrukaren som gick upp i rök” och Berghagens teddybjörn”.

1 december
”Peter och Vargen”. Musikteater med Gotlandsmusikens blåsare och skådespelare. I samarbete med kulturföreningen Roxy.