Om Sockenföreningen

Dalhem Sockenförening är en ideell förening med ca 130 medlemmar som äger Dalhems Bygdegården och ansvarar för skötsel och underhåll, uthyrningen och egna aktiviteter. Bygdegården används flitigt för våra egna arrangemang, bl.a. konserter och möten, och vi hyr ut den till lantisgympa, föreningsmöten, fester, bröllopsmiddagar, minnesstunder och andra sammankomster.

VIll du hyra bokar du genom Anna Pettersson på 070-276 51 43 eller 0498-382 42. Du kan även boka via mail, vår mail adress är dalhem.s.f@telia.com.

Föreningen äger även hembygdsgården Malms, ett äldre bulhus från tidigt 1800 tal. Malms användes tidigare av socknens präster som sommarnöje, och vi har anlagt och sköter en vandringsled efter Dalhemsån.

Styrelsen i Dalhem Sockenförening består av:
Tryggve Pettersson,ordförande
Bertil Hanell, vice ordf. och kassör
Björn Ahlsén, sekreterare
Alexandra Colbing, ledamot